СТАНОВІШЧА
аб камісіі па супрацьдзеянні карупцыі ў дзяржаўнай установе адукацыі " Вялікадалецкая сярэдняя школа ІМЯ П. У. Броўкі Ушацкага раёна»
1. Сапраўдным становішчам вызначаецца парадак стварэння і дзейнасці ў дзяржаўнай установе адукацыі " Вялікадалецкая сярэдняя школа ІМЯ П. У. Броўкі Ушацкага раёна (далей – установа адукацыі) камісіі па супрацьдзеянні карупцыі (далей-камісія).
2. Камісія ствараецца загадам дырэктара ўстановы адукацыі ў колькасці не менш трох членаў. Старшынёй камісіі з'яўляецца кіраўнік установы адукацыі, а ў выпадку адсутнасці кіраўніка ўстановы адукацыі-асоба, якая выконвае яго абавязкі. Сакратар камісіі абіраецца на пасяджэнні камісіі з ліку яе членаў.
3. Склад камісіі фарміруецца з ліку работнікаў установы адукацыі, у тым ліку тых, хто курыруе (ажыццяўляюць) фінансава-гаспадарчую і вытворчую дзейнасць, распараджэнне бюджэтнымі грашовымі сродкамі, захаванасць уласнасці і эфектыўнае выкарыстанне маёмасці, кадравую працу, а па рашэнні дырэктара ўстановы адукацыі – таксама з ліку грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб.
4. Камісія ў сваёй дзейнасці кіруецца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Законам Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 года №305-3 " аб барацьбе з карупцыяй». Законам Рэспублікі Беларусь ад 14 чэрвеня 2003 года №204-3 "аб дзяржаўнай службе ў Рэспубліцы Беларусь", тыпавым Палажэннем аб камісіі па супрацьдзеянні карупцыі, зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26 снежня 2011 г. № 1732 (зменамі і дапаўненнямі), іншымі актамі заканадаўства і гэтым Палажэннем.
5. Асноўнымі задачамі камісіі з'яўляюцца:
акумуляванне інфармацыі аб парушэннях заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй, учыненых работнікамі ўстановы адукацыі;
абагульненне і аналіз паступае, у тым ліку з дзяржаўных органаў, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, інфармацыі аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі ўстановы адукацыі;
своечасовае вызначэнне карупцыйных рызык і прыняцце мер па іх нейтралізацыі;
распрацоўка і арганізацыя правядзення мерапрыемстваў па супрацьдзеянні карупцыі ва ўстанове адукацыі, аналіз эфектыўнасці мер, што прымаюцца;
каардынацыя дзейнасці структурных падраздзяленняў установы адукацыі, а таксама дзейнасці падначаленых арганізацый па рэалізацыі мер па супрацьдзеянні карупцыі;
Узаемадзеянне з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб'яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях процідзеяння карупцыі;
разгляд пытанняў прадухілення і ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў;
разгляд пытанняў выканання правілаў этыкі дзяржаўнага служачага (карпаратыўнай этыкі);
прыняцце мер па ліквідацыі наступстваў карупцыйных правапарушэнняў, правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і іншых парушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства.
6. Камісія ў мэтах вырашэння ўскладзеных на яе задач ажыццяўляе наступныя асноўныя функцыі:
удзельнічае ў межах сваёй кампетэнцыі ў выкананні даручэнняў вышэйстаячых дзяржаўных органаў па прадухіленні правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі і карупцыйных правапарушэнняў;
вядзе ўлік паступаючай з праваахоўных і кантралюючых органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый і якая змяшчаецца ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб інфармацыі аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі ўстанова адукацыі;
ўзаемадзейнічае з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб'яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях супрацьдзеяння карупцыі;
прымае ў межах сваёй кампетэнцыі рашэння, а таксама ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;
распрацоўвае меры па прадухіленню або ўрэгуляванню сітуацый, у якіх асабістыя інтарэсы работніка установы адукацыі, яго мужа (жонкі), блізкіх сваякоў або сваякоў ўплываюць альбо могуць паўплываць на належнае выкананне гэтым работнікам сваіх службовых (працоўных) абавязкаў;
распрацоўвае і прымае меры па пытаннях барацьбы з карупцыяй;
выконвае прапановы вышэйстаячых органаў аб прыцягненні да дысцыплінарнай адказнасці работнікаў установы адукацыі, якія ўчынілі правапарушэнні, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйныя правапарушэнні;
разглядае прапановы членаў камісіі аб удасканаленні метадычнай і арганізацыйнай працы па супрацьдзеянні карупцыі;
выпрацоўвае прапановы аб мерах рэагавання на інфармацыю, якая змяшчаецца ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, па пытаннях праяў карупцыі;
разглядае прапановы членаў камісіі аб заахвочванні работнікаў, якія аказваюць садзейнічанне ў прадухіленні праяў карупцыі і іх выяўленні, выяўленні правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў;
распрацоўвае праекты планаў мерапрыемстваў па супрацьдзеянні карупцыі (барацьбе з карупцыяй) ва ўстанове адукацыі і ўдзельнічае ў маніторынгу іх выканання;
удзельнічае ў маніторынгу выканання планаў мерапрыемстваў па супрацьдзеянні карупцыі (барацьбе з карупцыяй);
прыцягвае ў выпадку неабходнасці для ўдзелу ў пасяджэннях камісіі прадстаўнікоў праваахоўных і кантралюючых органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый, а таксама сродкаў масавай інфармацыі (са згоды іх кіраўнікоў);
інфармуе кіраўніцтва ўстановы адукацыі аб выяўленых камісіяй падчас яе дзейнасці правапарушэннях, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэннях;
ажыццяўляе іншыя функцыі ў мэтах процідзеяння карупцыі ў сістэме ўстановы адукацыі.
7. Дзейнасць камісіі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планам работы на навучальны год, які зацвярджаецца на пасяджэннях камісіі.
План работы камісіі на каляндарны год з пералікам якія падлягаюць разгляду на пасяджэннях камісіі пытанняў павінен быць размешчаны на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі ў глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт не пазней за 15 рабочых дзён з дня яго зацвярджэння.
Інфармацыя аб даце, часе і месцы правядзення пасяджэнняў камісіі падлягае размяшчэнню на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі ў глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт не пазней за 5 рабочых дзен да дня правядзення пасяджэння камісіі.
8. Не могуць быць адначасова членамі камісіі асобы, якія складаюцца ў шлюбе або якія знаходзяцца ў адносінах блізкага сваяцтва або ўласцівасці.
9. Старшыня камісіі:
нясе персанальную адказнасць за дзейнасць камісіі;
арганізуе працу камісіі;
вызначае месца і час правядзення пасяджэнняў камісіі;
дае даручэнні сябрам камісіі па пытаннях яе дзейнасці, ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;
неадкладна прымае меры па прадухіленні канфлікту інтарэсаў або яго ўрэгуляванні пры атрыманні інфармацыі, названай у абзацы сёмым часткі першай пункта 12 гэтага становішча
10. У выпадку адсутнасці неабходнай колькасці членаў камісіі на яе пасяджэнні старшыня камісіі прызначае дату новага пасяджэння, але не пазней чым праз месяц з дня не адбыўся пасяджэння.
11. Член камісіі мае права:
уносіць прапановы па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю камісіі;
выступаць на пасяджэннях камісіі і ініцыяваць правядзенне галасавання па ўнесеных прапановах;
задаваць удзельнікам пасяджэння камісіі пытанні ў адпаведнасці з парадкам дня і атрымліваць на іх адказы па сутнасці;
знаёміцца з пратаколамі пасяджэнняў камісіі і іншымі матэрыяламі, якія тычацца яе дзейнасці;
у выпадку нязгоды з рашэннем камісіі выкласці пісьмова асаблівае меркаванне па разглядаемага пытання, якая падлягае абавязковаму далучэнню да пратаколу паседжання камісіі;
ажыццяўляць іншыя паўнамоцтвы ў мэтах выканання ўскладзеных на камісію задач і функцый.
12. Член камісіі абавязаны:
прымаць удзел у падрыхтоўцы пасяджэнняў камісіі, у тым ліку фарміраванні парадку дня пасяджэння камісіі;
удзельнічаць у пасяджэннях камісіі, а ў выпадку немагчымасці ўдзелу ў іх паведамляць пра гэта старшыні камісіі;
па рашэнні камісіі (даручэнні яе старшыні) прымаць удзел у праводзяцца мерапрыемствах па выяўленні фактаў здзяйснення правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў, а таксама невыканання заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй;
не здзяйсняць дзеянняў, якія дыскрэдытуюць камісію;
выконваць рашэнні камісіі (даручэння яе старшыні);
неадкладна ў пісьмовай форме паведаміць старшыні камісіі аб узнікненні канфлікту інтарэсаў або магчымасці яго ўзнікнення ў сувязі з выкананнем абавязкаў сябра камісіі;
добрасумленна і належным чынам выконваць ускладзеныя на яго абавязкі.
Член камісіі нясе адказнасць за невыкананне або неналежнае выкананне ўскладзеных на яго абавязкаў.
13. Сакратар камісіі:
абагульняе матэрыялы, якія паступілі для разгляду на пасяджэннях камісіі;
вядзе дакументацыю камісіі;
паведамляе членаў камісіі і запрошаных асоб аб месцы, часу правядзення і парадку дня пасяджэння камісіі;
забяспечвае падрыхтоўку пасяджэнняў камісіі;
забяспечвае азнаямленне членаў камісіі з пратаколамі пасяджэнняў камісій;
ажыццяўляе ўлік і захоўванне пратаколаў пасяджэнняў камісіі і матэрыялаў да іх.
14. Перашкода членам камісіі ў выкананні імі сваіх паўнамоцтваў не дапускаецца і цягне прымяненне мер адказнасці ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.
15. Грамадзяне і юрыдычныя асобы маюць права накіраваць ва ўстанову адукацыі прапановы аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі, якія адносяцца да кампетэнцыі Камісіі.
Прапановы грамадзян і юрыдычных асоб аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі, якія адносяцца да кампетэнцыі Камісіі, разглядаюцца на пасяджэнні камісіі і далучаюцца да матэрыялаў дадзенага пасяджэння.
Да прапаноў грамадзян і юрыдычных асоб аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі і парадку іх разгляду прымяняюцца патрабаванні, прадугледжаныя заканадаўствам аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб.
разгарнуць » / « згарнуць